Ga naar hoofdinhoud
Retouren en garanties

Retouren en garanties

Het retourneren van nieuwe producten

Wij willen u zo goed mogelijk van dienst zijn, ook als het een retour betreft. Om retouraanvragen sneller te kunnen afhandelen willen wij u verzoeken deze altijd per mail aan te vragen. Q Plus hanteert wel enkele voorwaarden voor het retourneren van producten, welke hieronder in een overzicht staan.

  • Nieuwe onderdelen kunnen tot 3 maanden na leverdatum voor retour worden aangevraagd.
  • Deze goederen moeten in nieuwstaat zijn en in de originele verpakking.
  • Het retouraanvraag document moet altijd volledig ingevuld worden,
  • Er dient een kopie van de pakbon en/of factuur meegestuurd te worden.
  • Na ontvangst van uw retouraanvraag ontvangt u van Q Plus een bevestiging met een uniek retournummer met daarop de goederen die geretourneerd mogen worden.

Let op: speciaal bestelde artikelen kunnen niet geretourneerd worden.

De retouren dient u als volgt te retourneren

  • Op ALLE colli(s) het retournummer vermelden.
  • De goederen dienen franco aan ons te worden geretourneerd. Zendingen die ongefrankeerd aan ons worden geretourneerd zullen wij niet in ontvangst nemen. De goederen vallen tijdens het transport geheel onder uw verantwoordelijkheid.
  • De retourbevestiging van Q Plus en een kopie van de pakbon en/of factuur meesturen bij de colli(s).

Verkeerde goederen of klachten

Indien wij verkeerde goederen hebben geleverd of in geval van klachten/garanties dient u eerst contact op te nemen met Q Plus. Vervolgens krijgt u van ons een retourformulier en zullen de goederen kosteloos bij u worden afgehaald. Heeft u nog vragen of opmerkingen, aarzel dan niet om contact op te nemen op 088-33 55 210 of via retouren@qplus.nl.

Garantie aanvragen, neem telefonisch contact op

In het geval van een klacht zullen we de betreffende goederen bij u laten afhalen en wordt er een klachtenrapport gemaakt. U wordt hierna geïnformeerd over de oorzaak en over een eventuele oplossing. We kunnen het verzoek doen om bij u te mogen komen kijken, indien dit noodzakelijk is voor een goede probleemanalyse. Voor een juiste klachtenafhandeling is het gewenst voldoende informatie van u te krijgen.

Neemt u alstublieft telefonisch contact met ons op

Dan verstrekken wij u een volledig ingevuld klachtennummer. Wanneer u deze bijsluit bij uw zending kunnen wij voor een correcte afhandeling van uw klacht zorgen.

Indien we voor de afwerking van de klacht vervangende goederen leveren, worden deze normaal gefactureerd. Als uit onze klachtenanalyse blijkt dat het product te kort is geschoten, krijgt u van ons een vervangend product, of, indien dit vervangende product al geleverd is, een creditnota. Als uw klacht terecht is, krijgt u het product van ons, zo goed mogelijk hersteld, retour. We wijzen een klacht af o.a. vanwege onjuist gebruik of vanwege interne vervuilingen, uiteraard altijd met objectieve redenen en met een rapportage aan u.

Behandelaar retouren en garanties

Jan Willem Zwartbol