Wij zijn gesloten van 25 december t/m 1 januari. Houd daarom rekening met langere levertijden rondom de feestdagen.
De roterende gewrichten van de HT-serie zijn zelfdragend met de dubbele ondersteuning van overgedimensioneerde kunstmatige koolstoflagers die ruim uit elkaar liggen voor een stijve uitlijning van de stationaire carrosserierotor. Deze lagers (waarvan één een gecombineerd axiaal-radiaallager) zijn zelfsmerend en zeer slijtvast waardoor de verbindingen onderhoudsvrij zijn.
De zelfuitlijnende afdichtingsring op het semi-bolvormige tegenvlak voorkomt breuken in de afdichtingsring bij plotselinge schokken, omdat de constructie convex is en profiteert van een betere kwaliteit van koolstof bij compressiebelastingen dan bij tractie (4-5:1).
De kunstmatige koolstofafdichtingsringen met geïmpregneerd metaal combineren een zeer mechanische bestendigheid met een zeer zelfsmerend vermogen en een goed verlies aan warmtecapaciteit. Goed voor hoge druk (24 bar), temperatuur (350°C) en toerental (500 RPM). De veer heeft de functie om de afdichtring pas in het begin op zijn plaats te houden, omdat tijdens het werken de vloeistofdruk de kracht voor het afdichten veroorzaakt. De rotor en het tegenvlak zijn van roestvrij staal en garanderen een lange levensduur, ook bij agressieve vloeistoffen en zware werkomstandigheden.
Het standaard stationaire lichaam is gemaakt van gietijzer met bolgrafiet. Het rotoruiteinde is voorzien van rechts of links BSP schroefdraad of met roterende flens (andere typen op aanvraag).
Jarenlange ervaring