In 1995 heeft Massimo Cremascoli een technologie uitgevonden en gepatenteerd: de FIM-magneetklep. Hij begon vanuit Lodi Vecchio, waar het bedrijf nog steeds is gevestigd. Een bedrijvige stad in de meest technologische en innovatieve Italiaanse regio. Hij huurde de beste professionals in de regio in en startte tussen 1995 en 1999 met de industriële productie.
Vandaag telt FIM meer dan 120 werknemers, en heeft men een productiecapaciteit van méér dan 10.000 ventielen per dag. Het uitgebreide pakket magneetkleppen omvat verschillende afmetingen en kenmerken. Door dit brede pakket kan men voldoen aan de meest diverse specificatieverzoeken uit alle industriële sectoren. Vanuit deze positie produceert FIM, naast het eigen label, voor diverse A-Merken welke actief zijn op de wereldmarkt onder brand-label.
Meer informatie: www.fimvalvole.com
Een verhaal van kwaliteit en toewijding waarmee FIM Valvole zich snel heeft gepositioneerd als leider in de productie van pneumatische microkleppen op de Europese, Amerikaanse en Aziatische markten.
FIM is in staat gespecialiseerde diensten aan te bieden voor het ontwerp, de ontwikkeling en de productie van gepersonaliseerde oplossingen.
Elke ontwikkelingsfase wordt uitgevoerd binnen de eigen gelederen van FIM Valvole, zodat de hoge kwaliteit kan worden gegarandeerd. Door de controle op het proces van matrijsbouw, spuitgieten en electronica-productie, en de onafhankelijkheid van derden is men in staat om zich snel aan te passen aan de huidige en toekomstige marktvraag.
De volautomatische apparatuur garandeert een continue kwaliteit en een uitzonderlijk hoge productiecapaciteit. Hierdoor zijn extreem korte levertijden mogelijk.
Een écht Made in Italy-product
Q Plus heeft een uitgebreid pakket ventielen geschikt voor pneumatiek en andere toepassingen. Naast een ruim assortiment direct bediende ventielen, indirect bediende ventielen, magneetventielen met magneetklep en pneumatisch bediende ventielen die snel uit voorraad geleverd kunnen worden, is Q Plus specialist in bijzondere ventielen. Deze toegevoegde waarde is een logisch gevolg van de ontwikkelingen die Q Plus de afgelopen 20 jaar heeft doorgemaakt. Q Plus zoekt de uitdagingen op en daarmee de technische kant van de markt. Voor Q Plus geldt dat moeilijke opgaven niet uit de weg worden gegaan, maar juist een mooie uitdaging vormen.