U vindt hier een uitgebreide selectie hoogwaardige motorsport- en autosportsnelkoppelingen die uw prestaties naar een hoger niveau tillen.
Toepasbaar voor remleidingen, hydraulische stuurleidingen, ontluchtaansluitingen op remleidingen en klauwen en koppelingen of voor het navullen met stikstof van schokdempers.
Door het gebruik van titanium is het product extreem licht en robuust. Eenvoudig aan en af te koppelen door de banjonet sluiting.
Vanzelfsprekend is de koppeling dry break zodat u geen lucht insluit bij het aankoppelen of olie verliest bij het afkoppelen.
Twee kleuren zijn beschikbaar voor extra herkenbaarheid. Afdichtingen op de toepassingen af te stemmen.
Zonder enig voorbehoud de mooiste range snelkoppelingen voor de motorsport op de markt.
Leverbaar in drie doorlaten van 3, 5, 8, 12 & 16 mm. Doorlaat. Gemaakt van hoogwaardig aluminium of zelfs titanium voor nog hogere werkdrukken. Alle toepassingen op het circuit of off-road zijn nu snel en zonder nazorg aan te koppelen: remmen, koppelingen, schokdempers en betanken. Geen lucht insluiting bij het aankoppelen dus remklauwen verwisselen zonder ontluchten.
Geen lekverliezen bij het afkoppelen dus nooit meer olie lekkage op hete motordelen. Simpel aan te koppelen en zeer goed bestand tegen vibraties en drukpieken. Minimale afmetingen en gewicht maar toch een maximale doorlaat. De SPH/BA is een echte hightech serie.
De Stäubli SPM Dry-break (Non-spill) maakt het mogelijk zeer snel een versnellingsbak met olie te vullen, zonder alle gevaren van olieverlies. Optioneel kan het vulreservoir worden meegeleverd.
Deze RMI is een aluminium koppeling met zeer laag gewicht. Met zijn ruime doorlaten van 9, 12 en zelfs 16 mm. is de koppeling vooral bedoeld voor het gebruik in koelsystemen. De maximaal toelaatbare druk voor de koppeling is 16 bar. Deze koppeling heeft aan twee zijden een klep waardoor bij afkoppelen de koelvloeistof gewoon in het systeem blijft. U heeft slechts een paar cc afkoppelverlies.
Een complete range FIA goedgekeurde producten voor betanken, brandstof monsterafname, tank beluchting en veiligheid “brake-away” in geval van een crash situatie. Doorlaten van 5, 8 en 12 mm. Lichtgewicht door de hoge treksterkte aluminium materialen en met een perfecte doorlaat. Geen afkoppelverliezen door zijn Dry-Break (Non-Spill) vormgeving en een brede keus in toebehoren zoals metalen en rubberen stofkappen. Er zijn ook aangepaste producten voor de extreme ralley toepassingen.
De koppeling die het meeste televisie tijd krijgt, ook al is het maar 8 seconden per keer. De betankingskoppeling van Stäubli vult bij iedere pitstop razendsnel de tank. Tijdens het tanken neemt het systeem via een evenwijdig lopende ventilatieslang ook gelijk de gassen, die uit de tankt worden gedrukt, retour.
Geen explosie gevaar meer door de ontwijkende gassen. Als de handels niet naar beneden worden gedrukt sluit de koppeling en wordt de vergrendeling verbroken en ontkoppeld de koppeling automatisch. Mocht de coureur dus iets te vroeg van de remmen afgaan, leidt dit niet direct tot een drama in de pits. Ook is er een uitvoering gemaakt waarbij er geen pompinstallatie nodig is maar waarbij een kompleet brandstof reservoir razendsnel leeg gedrukt wordt in de tank.
Lekvrij, veilig en snel en genormeerd volgens FIA reglement.
Voor onze seriematig bouwende klanten hebben we complete range kunststof slangen beschikbaar. De range is breed we kunnen alle gangbare toepassingen van hoge tot lage druk aan. We kunnen met slijtvaste PU buitenwand leveren of als u wenst met een gevlochten ommanteling van RVS, staal of kunststof. Doorlaten lopen van 3 tot 25mm. Koppelingen zijn in staal of lichtmetaal en zowel oppersbaar als handmontage. Specials zijn altijd mogelijk natuurlijk.
Helaas zijn we niet in staat kleine series of enkele slangen aan te maken
Speciaal ontworpen om racewagens razendsnel op te kunnen tillen bij een minimale aankoppelkracht van slechts 80 N wordt in een fractie een 40 bar verbinding gerealiseerd.
Twee varianten zijn leverbaar zodat u kunt kiezen met welke werkwijze het team in de pitstops gaat werken. De gekozen materialen zijn extreem robuust en voor extreem gebruiksgemak is de koppeling voorzien van een swivel. Stäubli is nog één stap verder gegaan en kan u ook een totaal oplossing aanbieden van fles tot raceauto.
Als u de lans van Staubli gebruikt doet u dat om razendsnel uw auto op te tillen voor een banden wissel. Om te zorgen dat dit altijd snel en foutloos gaat kunt u natuurlijk gebruik maken van 3 of 4 Stäubli hefcilinders. We hebben twee diameters voor u beschikbaar: 50 en 60 mm. Door de vuldruk te verhogen (tot maximaal 40 bar) worden de hefcilinders 230 mm uitgestuurd en de banden staan vrij van het asfalt.(afwijkende slaglengtes op aanvraag). Als u ontlucht staat u binnen tienden van seconden weer startbereid door de zeer snelle lucht aangedreven retourslag.
Wij gebruiken geen zware en rammelende veer in de cilinder! Voor de veiligheid worden de cilinders daarna magnetisch vergrendelt zodat ook drukloze hefcilinders nooit achter de curbstone blijven hangen.
Vanzelfsprekend hebben we montage materiaal voor u om de 40 bar luchtleidingen in de wagens te leggen. Eventuele steunen voor het in de pit veilig en extra hoog wegzetten van de wagens is een mooie optie voor langere montageklussen.
Een breed aanbod aan snelkoppelingen